دلنوشته ها

  • ۰
  • ۰

سرطان پوست چیست؟

 


سرطان پوست چیست؟
سرطان پوست رشد بی رویه سلولهای سرطانی در پوست است. در صورت عدم درمان ، با انواع خاصی از سرطان پوست ، این سلولها می توانند در اندامها و بافتهای دیگر مانند غدد لنفاوی و استخوان گسترش پیدا کنند. به گزارش بنیاد سرطان پوست ، سرطان پوست شایعترین سرطان در ایالات متحده است و در طول زندگی 1 تا 5 آمریکایی آن را مبتلا می کند.

چگونه پوست شما کار می کند
پوست شما به عنوان مانعی برای محافظت از بدن در برابر مواردی مانند از بین رفتن آب ، باکتری ها و سایر آلودگی های مضر عمل می کند. پوست دارای دو لایه اساسی است: یک لایه عمیق تر و ضخیم تر (درم) و یک لایه بیرونی (اپیدرم). اپیدرم شامل سه نوع اصلی سلول است. بیرونی ترین لایه از سلول های سنگفرشی تشکیل شده است ، که به طور مداوم در حال ریختن و چرخاندن هستند. لایه عمیق تر لایه پایه نامیده می شود و از سلول های پایه ساخته شده است. و در آخر اینکه ، ملانوسیت ها سلول هایی هستند که ملانین می سازند ، یا رنگدانه ای که رنگ پوست شما را تعیین می کند. این سلول ها در هنگام مواجهه بیشتر با نور آفتاب ، ملانین بیشتری تولید می کنند و باعث ایجاد برنز می شود. این یک مکانیسم محافظ بدن شماست و در واقع سیگنال است که شما به آفتاب آسیب می رسانید.

اپیدرم در تماس مداوم با محیط است. اگرچه سلولهای پوستی را مرتباً می ریزد ، اما می تواند آسیب های ناشی از خورشید ، عفونت یا بریدگی و خراشیدن را حفظ کند. سلولهای پوستی که باقی مانده اند به طور مداوم در حال ضرب برای جایگزینی پوست سستی هستند و بعضی اوقات می توانند شروع به تکثیر یا تکثیر بیش از حد کنند و یک تومور پوستی ایجاد کنند که ممکن است خوش خیم باشد یا سرطان پوست باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی