دلنوشته ها

  • ۰
  • ۰

مزایای سلامتی یوگا

 

یوگا

یوگا یک روش عالی برای کار بر روی انعطاف پذیری و قدرت شماست. تقریباً همه می توانند این کار را انجام دهند - این فقط برای افرادی نیست که می

توانند انگشتان پا را لمس کنند یا می خواهند مراقبه کنند.

برخی از انواع یوگا در مورد آرامش است. در دیگران ، شما بیشتر حرکت می کنید. بیشتر انواع آن روی یادگیری نکات تمرکز می کنند ، به عنوان آسانا. آنها معمولاً شامل توجه به تنفس نیز می شوند.

 

یوگا برای انعطاف پذیری

یوگا با کشش ماهیچه ها کار می کند. آنها می توانند به شما کمک کنند بهتر حرکت کنید و احساس سفتی یا خستگی کمتری کنید.

در هر سطح یوگا ، به زودی متوجه مزایای آن خواهید شد. در یک مطالعه ، افراد بعد از تنها 8 هفته یوگا ، انعطاف پذیری خود را تا 35٪ بهبود بخشید.

 

اعتصاب یک موقعیت برای قدرت

برخی از سبک های یوگا ، مانند اشتانگا و یوگا پاور ، بسیار جسمی هستند. تمرین یکی از این سبک ها به شما در بهبود وضعیت عضلات کمک می کند.

اما حتی سبک های کم تحرک یوگا ، مانند Iyengar یا hatha ، می توانند از مزیت های قدرت و استقامت استفاده کنند.

بسیاری از پوزها ، مانند سگ رو به پایین ، سگ به سمت بالا و تخته های تخته ، قدرت بدنی بالایی را ایجاد می کنند. حالت ایستاده ، به ویژه اگر آنها را برای چندین نفس طولانی نگه دارید ، در همسترینگ ، چهار سر ران و شکم خود قدرت ایجاد کنید. منافذی که قسمت تحتانی کمر را تقویت می کند شامل سگ رو به بالا و صندلی است.

هنگامی که درست انجام شود ، تقریباً همه اینها باعث تقویت قدرت هسته در عضلات عمقی شکم می شوند.

 

وضعیت بهتری از یوگا

وقتی قوی تر و انعطاف پذیر تر هستید ، وضعیت شما بهبود می یابد.

بیشتر حالتهای ایستاده و نشسته قدرت اصلی را ایجاد می کنند ، زیرا برای پشتیبانی و حفظ هر کدام از آنها به عضلات اصلی خود نیاز دارید.

با وجود یک هسته قوی تر ، به احتمال زیاد می توانید بنشینید و "بلند" بایستید.

یوگا همچنین به آگاهی بدن شما کمک می کند. این امر به شما کمک می کند در صورت کاهش یا رکود سرعت بیشتری متوجه شوید ، بنابراین می توانید وضعیت خود را تنظیم کنید.

 

مزایای تنفس

یوگا معمولاً شامل توجه به نفس شماست که می تواند به شما در آرامش کمک کند. همچنین ممکن است تکنیک های مخصوص تنفس را فراخوانی کند.

اما یوگا به طور معمول مانند دویدن یا دوچرخه سواری هوازی نیست ، مگر اینکه نوع شدید یوگا باشد یا در اتاق گرم آن را انجام دهید.

 

استرس کمتر ، آرام تر

ممکن است بعد از انجام یوگا احساس استرس و آرامش کمتری داشته باشید.

برخی از سبک های یوگا از تکنیک های مراقبه استفاده می کنند که به آرام کردن ذهن کمک می کند. تمرکز روی تنفس شما در حین یوگا نیز می تواند این کار را انجام دهد.

 

مفید برای قلب شما

مدت طولانی است که یوگا برای کاهش فشار خون و کند کردن ضربان قلب شناخته شده است. ضربان قلب آهسته تر می تواند از افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری قلبی و افرادی که دچار سکته مغزی شده اند بهره مند شود.

همچنین یوگا با کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و عملکرد سیستم ایمنی بهتر ارتباط دارد.

  • ۹۸/۱۱/۱۲
  • 11 11

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی