دلنوشته ها

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرطان پوست چیست؟

 


سرطان پوست چیست؟
سرطان پوست رشد بی رویه سلولهای سرطانی در پوست است. در صورت عدم درمان ، با انواع خاصی از سرطان پوست ، این سلولها می توانند در اندامها و بافتهای دیگر مانند غدد لنفاوی و استخوان گسترش پیدا کنند. به گزارش بنیاد سرطان پوست ، سرطان پوست شایعترین سرطان در ایالات متحده است و در طول زندگی 1 تا 5 آمریکایی آن را مبتلا می کند.

چگونه پوست شما کار می کند
پوست شما به عنوان مانعی برای محافظت از بدن در برابر مواردی مانند از بین رفتن آب ، باکتری ها و سایر آلودگی های مضر عمل می کند. پوست دارای دو لایه اساسی است: یک لایه عمیق تر و ضخیم تر (درم) و یک لایه بیرونی (اپیدرم). اپیدرم شامل سه نوع اصلی سلول است. بیرونی ترین لایه از سلول های سنگفرشی تشکیل شده است ، که به طور مداوم در حال ریختن و چرخاندن هستند. لایه عمیق تر لایه پایه نامیده می شود و از سلول های پایه ساخته شده است. و در آخر اینکه ، ملانوسیت ها سلول هایی هستند که ملانین می سازند ، یا رنگدانه ای که رنگ پوست شما را تعیین می کند. این سلول ها در هنگام مواجهه بیشتر با نور آفتاب ، ملانین بیشتری تولید می کنند و باعث ایجاد برنز می شود. این یک مکانیسم محافظ بدن شماست و در واقع سیگنال است که شما به آفتاب آسیب می رسانید.

اپیدرم در تماس مداوم با محیط است. اگرچه سلولهای پوستی را مرتباً می ریزد ، اما می تواند آسیب های ناشی از خورشید ، عفونت یا بریدگی و خراشیدن را حفظ کند. سلولهای پوستی که باقی مانده اند به طور مداوم در حال ضرب برای جایگزینی پوست سستی هستند و بعضی اوقات می توانند شروع به تکثیر یا تکثیر بیش از حد کنند و یک تومور پوستی ایجاد کنند که ممکن است خوش خیم باشد یا سرطان پوست باشد.

  • 11 11
  • ۰
  • ۰

راه های استفاده از روغن جوجوبا : برای مو ، پوست ، پا ، گوش و موارد دیگر

 

 

  • پوست خشک
  • پاهای ترک خورده
  • موم گوش
  • یبوست
  • مراقبت نوزاد
  • شوره سر
  • اقدامات احتیاطی
  • بردن

روغن جوجوبا می تواند برای تعدادی از شرایط مختلف تسکین یابد. توانایی آن در روانکاری ایمن و جلوگیری از رطوبت در فرار از پوست ، آن را به یک درمان خانگی منعطف تبدیل می کند.

خواندن را ادامه دهید تا در مورد تمام راه هایی که می توانید از روغن معدنی استفاده کنید ، از تسکین یبوست و پاهای ترک خورده گرفته تا خلاص شدن از شر شوره سر مطلع شوید.

1. پوست خشک
روغن معدنی می تواند اثرات مثبتی بر روی پوست خشک داشته باشد. هنگامی که بعد از حمام یا دوش گرفتن روی پوست قرار می گیرد ، باعث جلوگیری از رطوبت می شود. این می تواند به شما در حفظ پوست نرم و سالم بخصوص در ماه های خشک زمستان کمک کند.

روغن معدنی نیز معمولاً در محصولات مرطوب کننده تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. جستجوی مرطوب کننده هایی با روغن معدنی موجود در آنها می تواند برای سالم نگه داشتن پوست شما مفید باشد.

اگزما خفیف
براساس آمار انجمن ملی اگزما ، 6/31 میلیون نفر (1/10 درصد) جمعیت آمریکا نوعی اگزما دارند. اگزما یک بیماری مزمن است که با پوست خشک ، تغییر رنگ ، خارش و ملتهب مشخص می شود.

روغن معدنی را می توان در منطقه آسیب دیده اعمال کرد تا از علائم اگزما رهایی یابد. اگر می خواهید از کرم های کورتیکواستروئید جلوگیری کنید ، می تواند یک جایگزین مؤثر باشد.

زجر
طبق یک مطالعه معتبر در سال 2012 که در ژورنال بین المللی علوم پزشکی منتشر شده است ، بیش از 50 درصد بیماران مبتلا به سرطان نوعی پرتودرمانی را دریافت می کنند.

پرتودرمانی می تواند روی پوست خشن باشد و منجر به بیماری زخم موضعی شود که یک اصطلاح پزشکی برای پوست های غیر طبیعی است.

استفاده از روغن معدنی در منطقه آسیب دیده نشان داده شده است که یک درمان مؤثر در مقابله با اثرات پرتودرمانی است.

  • 11 11
  • ۰
  • ۰

آیا تب خال مسری است؟ علائم ، درمان و موارد دیگر


بررسی اجمالی
بسیاری از افراد یک بثورات پوستی یا علامت غیر قابل توضیح را تجربه کرده اند. برخی شرایط که روی پوست شما تأثیر می گذارد بسیار مسری است. برای یادگیری در مورد شرایط مسری پوستی که در بزرگسالان و کودکان تأثیر می گذارد لحظه ای بیاموزید.

بیماری های مسری پوست در بزرگسالان
این بثورات مسری پوست در بزرگسالان شایعتر از کودکان است.

تبخال
تبخال یک عفونت مقاربتی است. این بیماری می تواند توسط ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) یا ویروس تبخال ویروس نوع 2 (HSV-2) ایجاد شود.

اگر به تبخال مبتلا هستید ، ممکن است تاول هایی در اطراف دهان ، دستگاه تناسلی یا روده بزرگ ایجاد شود. عفونت تبخال در صورت یا دهان شما به تبخال دهان یا زخمهای سرما معروف است.

عفونت در اطراف دستگاه تناسلی یا روده شما به عنوان تبخال دستگاه تناسلی شناخته می شود. بسیاری از مبتلایان به تبخال علائم خفیف یا به هیچ وجه ایجاد نمی کنند.

تبخال دهان می تواند به سادگی بوسه ای پخش شود. می توانید از طریق رابطه جنسی واژن ، مقعد یا دهان به تبخال دستگاه تناسلی مبتلا شوید. اگر تبخال دارید ، می توانید آن را در افراد دیگر نیز گسترش دهید ، حتی اگر علائمی نداشته باشید.

  • 11 11
  • ۰
  • ۰

آیا می توانید از جوش شیرین برای روشنی زیر بغل استفاده کنید؟

 


تعداد زیادی فیلم و وبلاگ در YouTube ادعا می کنند که جوش شیرین می تواند زیر بغل را روشن کند. با این حال ، هیچ اثبات علمی برای نشان دادن این موضوع وجود ندارد.

ما به دنبال این روش خانگی منعکس کننده برای روشن شدن پوست ، و همچنین چگونگی ممکن است علل شایع پوستی زیر بغل تری باشید. ما همچنین در مورد نحوه استفاده از جوش شیرین برای لکه گیری و به عنوان دئودورانت صحبت خواهیم کرد.

علل پوستی زیر باریک تیره (و داروهای درمانی)
اگر زیر بغل شما از بقیه پوست شما تیره تر است ، می توانید با پرداختن به برخی از دلایل مهم پوستی زیر بغل تیره ، آنها را روشن کنید.

در جدول زیر علل و راهکارهای ممکن ذکر شده است:

علت احتمالی درمان
تحریک موهای زائد روش های دیگر موهای زائد مانند اپیلاسیون را امتحان کنید.
تحریک از مواد شیمیایی مارک های دیگر دئودورانت ها و ضد عرق ها را امتحان کنید یا یک جایگزین طبیعی را امتحان کنید.
تحریک از اصطکاک لباس را با تناسب سست تر امتحان کنید.
تجمع پوست مرده سعی کنید از اسکراب بدن یا سایر محصولات یا تکنیک های لایه برداری استفاده کنید.
هایپرپیگمنتیشن ناشی از سیگار سعی کنید سیگار را متوقف کنید.
استفاده از جوش شیرین به عنوان دئودورانت
جوش شیرین ، و در حال حاضر ، جایگزین محبوب سبز برای دئودورانت تجاری برای بسیاری از افراد است. دولت ایالت لس آنجلس حتی پیشنهاد می کند که بعد از دوش گرفتن نوشیدنی جوش شیرین در زیر آغوش خود برای خنثی کردن بوی بدن استفاده کنید.

آنها توصیه می کنند که پوست شما مرطوب و مرطوب نباشد. آنها همچنین پیشنهاد می کنند اگر جوش شیرین خیلی ساینده است ، آن را با خاک رس سفید یا ذرت ذرت مخلوط کنید.

  • 11 11
  • ۰
  • ۰

علت و درمان های پوست های چروک

 


پوست کرپ چیست؟


پوست کرپ نازک است و مانند کاغذ کرپ چروکیده به نظر می رسد. همچنین ممکن است احساس گشاد یا احساس سستی کند. در حالی که پوست کرپ از بسیاری جهات شبیه به چین و چروک های معمولی است ، اما این بیماری تمایل به مناطق بزرگتر دارد و این پوست به طور قابل توجهی شکننده تر و نازک تر احساس می کند. پوست کرپ بیشتر در زیر چشم و در بازوهای داخلی فوقانی دیده می شود.

روش کاهش وزن با تخم کتان میتواند باعث لاغری و درنتیجه چروک پوست شود .

علل ایجاد پوست کرپ
آسیب آفتاب شایعترین علت ایجاد پوست کرپ است ، اما مطمئناً تنها دلیل آن نیست. پوست کرپه همچنین می تواند ناشی از پیری ، عدم رطوبت ، کاهش وزن بیش از حد یا هر نوع ترکیبی از این موارد باشد.

نور ماوراء بنفش در پرتوهای خورشید باعث کاهش کلاژن و الاستین در پوست می شود که به آن محکم و بدون چروک کمک می کند. پس از تجزیه این الیاف ، پوست می تواند شل ، نازک و چروک شود.

سن نیز عاملی است. شما کلاژن و الاستین کمتری تولید می کنید - الیافی که به پوست شما کمک می کنند پوسته و نرم به نظر برسند - پیرتر می شوید. آلودگی ، استرس و استعمال سیگار همه در طول عمر شما روی پوست اثر می گذارد و می تواند در علائم بارز پیری نقش داشته باشد.

با افزایش سن ، پوست شما نسبت به زمان جوانی روغن کمتری تولید می کند. این روغنها یک سد مهم چربی را ایجاد می کنند که از پوست شما محافظت می کند و به آب بندی در رطوبت کمک می کند. تغییرات هورمونی همچنین می تواند به پوست خشک تر و تولید روغن طبیعی کمتر منجر شود. خشکی به هر دلیلی می تواند باعث ایجاد پوست کرپ شود. اگر پوست پوستی دارید که بستگی به روز یا فصل دارد و می رود ، کمبود رطوبت به احتمال زیاد علت آن است.

  • 11 11